Boornbergum maatje te groot voor TFS

Gepubliceerd op 4 september 2024 om 13:12

Na een aantal weken van voorbereiding was het dinsdagavond 3 september dan de eindelijk tijd voor de eerste officiële wedstrijd van dit seizoen. Dit in en tegen Boornbergum.

Op het relatief vroege tijdstip van 18:45, de vierdeklasser van deze avond heeft namelijk geen verlichting, trad de equipe van Robin van Es aan. De oefencampagne heeft de ploeg goed doorstaan dus de spelers gingen vol vertrouwen de wedstrijd in.

Boornbergum zet direct druk en na al een vrije trap tegen te hebben gehad, maken ze al binnen tien minuten het eerste doelpunt uit een corner. Helaas voor TFS moeten ze na ruim een kwartier al afscheid nemen van Michiel Veenstra. Hij komt lelijk ten val op zijn schouder en zal diezelfde avond nog de spoedeisende hulp zien.

Hoewel Jesse Kats en Nanne Nijboer nog grote kansen krijgen gaat de bal niet tussen de palen. Wel maakt Boornbergum na een mooie steekbal nog de 0-2 en vrij snel daarna ook het derde doelpunt vanuit een penalty.

Na een klein halfuurtje van de tweede helft valt de 0-4 vanuit een corner. Er worden nieuwe spelers ingebracht maar helaas komen ook zij niet tot scoren. Met nog tien minuten te gaan valt ook de 0-5 en is de wedstrijd wel gespeeld.

TFS heeft zijn best gedaan, maar was simpelweg niet opgewassen tegen deze vierdeklasser.

Aanstaande zaterdag staat de eerste derby op het programma! Het vlaggenschip neemt het om 15:00 thuis op tegen Houtigehage. Om 13:00 neemt het 3e elftal het thuis op tegen Grootegast 5.