Opnieuw winst voor TFS tegen ''angstgegner'' VVT!

Gepubliceerd op 21 oktober 2024 om 14:24

Zaterdagmiddag 19 oktober stonden er twee wedstrijden op het programma op ’t Trefpunt. De mannen van ’t Twadde speelden om 13.00 uur tegen het tweede van VVT en om 15.00 uur mocht het eerste het opnemen tegen het eerste van VVT.

’t Twadde wist er een 2-2 gelijkspel uit te halen. Voor het vlaggenschip ligt de druk hoog. Tot nu toe is de maximale score behaalt en met drie voetballoze weekenden in het vooruitzicht zou een vijfde overwinning op rij wel erg lekker zijn. De voorgaande zeven ontmoetingen tussen deze twee teams op het Trefpunt werden allemaal in het voordeel beslist voor de mannen uit Twijzelerheide. De groenhemden uit de Kompenije zijn er natuurlijk op gebrand om deze reeks te beëindigen en de ongeslagen status van dit seizoen te behouden.

Scheidsrechter van vanmiddag is Tygo Roersma. Vanaf het begin van de wedstrijd is TFS gelijk de bovenliggende partij. Het merendeel van het balbezit is voor de mannen uit Drachtstercompagnie en ze lijken de wedstrijd onder controle te hebben. Voor VVT is er in de beginfase van de wedstrijd al een tegenvaller. Door een ongelukkige botsing tussen de keeper en Daan Vlastuin moet hun keeper al na een kleine twintig minuten het veld verlaten. Hoewel er in de eerste helft een paar kansen voor TFS zijn, komt het niet tot een doelpunt.

De tweede helft geeft eigenlijk hetzelfde beeld als de eerste 45 minuten. TFS is de bovenliggende partij en heeft de wedstrijd nog steeds volledig onder controle. Wel komen de groenhemden zich nu nog meer voor de goal van VVT melden. Eric Leander, die de eerste helft nog vanaf de zijlijn moest toekijken, krijgt in de 55ste minuut de bal perfect voor de voeten en weet vervolgens het eerste doelpunt van de wedstrijd te maken.

Twintig minuten later is het weer raak. Daan Vlastuin kopt de bal 'staalhard' binnen na een goede genomen hoekschop van Eric. In de slotfase mag het vlaggenschip en het publiek nog één keer juichen. Hoewel de keeper de eerste poging van Eric weet te stoppen met zijn voeten is de speler van TFS scherp en weet Eric alsnog de 3-0 te maken wat tevens de eindstand wordt van de mannen in het groen-zwart!

De komende drie weken speelt het vlaggenschip geen wedstrijden in competitieverband en kan er volledig worden opgeladen om op zaterdag 16 november de ongeslagen status tegen en in de Sweach proberen door te zetten. Ondanks deze vrije weken is de ploeg van Robin van Es niet in te halen op de ranglijst en kunnen we vier weken lang zeggen dat we bovenaan staan!

Man Of The Match volgens voetbal.nl; Eric Leander