TFS wint zijn 4e wedstrijd op rij tegen WWS!

Gepubliceerd op 14 oktober 2024 om 15:15

Zaterdag 12 oktober mocht het vlaggenschip het opnemen tegen WWS in Wirdum.

Iets na half drie is het scheidsrechter K. Gorter die fluit voor de aftrap. En hoewel we er een mooi verhaal van kunnen maken, was het merendeel van de eerste helft een saai gebeuren. WWS weet keurig vele ballen van TFS te onderscheppen en de paar kansen die door TFS worden gecreëerd gaan er simpelweg niet in. Het is dan ook WWS die met een prachtig doelpunt op 1-0 voorsprong komt te staan. Nog even lijkt het erop dat beide ploegen met een 1-1 stand de rust in gaan, maar het doelpunt wordt afgekeurd, goedgekeurd en vervolgens alsnog afgekeurd. De scheidsrechter heeft nadien uitgelegd dat hij vloot voor de overtreding op Jimte maar toch het voordeel gaf. Er werd toen niet voor buitenspel gevlagd, maar na het doelpunt kwam toch het vlagsignaal.

Met de 1-0 achterstand voor de groenhemden hervatten beide ploegen de wedstrijd en weet TFS de draad weer op te pakken. Toch lukt het pas rond de 70e minuut om de gelijkmaker te maken. Rudmer Mulder weet vanaf de middenlijn de bal naar voren te dribbelen en even denkt het publiek dat hij zelf gaat schieten. Hij weet de bal echter perfect aan te geven naar Daan Vlastuin die de bal gericht tussen de palen schiet en voor de 1-1 zorgt.

Natuurlijk willen beide ploegen winnen, maar met het verloop van deze wedstrijd tekenen beide ploegen ook voor een punt. Het loopt echter in blessuretijd toch nog anders af in het voordeel van TFS. Terwijl de keeper bezig is om Nanne Nijboer te verdedigen, weet Nanne de bal over te spelen naar Daan die vervolgens de bal makkelijk in het lege goal kan schieten. Met nog een paar spannende minuten te gaan is de ontlading groot bij het laatste fluitsignaal!

Gekscherend werd na afloop van de wedstrijd al gezegd dat Frits geen interviews meer mag geven met kranten, want het kostte ons bijna de overwinning. Aanstaande zaterdag staat voorlopig de laatste wedstrijd van het eerste op het programma. Door de herfstvakantie en het wegvallen van Nicator zijn er drie wedstrijdloze weekenden voor het eerste elftal. Komende zaterdag komt de volledige selectie in actie. Het tweede elftal neemt het om 13:00 uur thuis op tegen VVT2 en aansluitend om 15:00 uur speelt het eerste tegen VVT1.

MOTM volgens voetbal.nl: Daan Vlastuin