TFS houdt de drie punten thuis tegen Bakkeveen in spectaculair duel!

Gepubliceerd op 16 september 2024 om 15:20

Zaterdag 14 september mocht op ‘t Trefpunt het eerste elftal van TFS het opnemen tegen vierdeklasser Bakkeveen. In mei van dit jaar speelden de twee clubs een oefenpot in en tegen Bakkeveen wat destijds eindigde in een 1-1.

Om 15.00 begon het balletje te rollen op It Trefpunt. Na het fluitsignaal van scheidsrechter Rene Vree Egberts was het gelijk duidelijk dat Bakkeveen hier niet met lege handen naar huis wilde gaan. Na een paar minuten was het dan ook raak voor Bakkeveen. Na een geblokt schot valt de bal voor de voeten voor een speler van Bakkeveen en is de stand 0-1.

Na meerdere kansen van Bakkeveen werd het tegen de verhouding in 1-1. Na een verkeerde terug speel bal van de verdediger van Bakkeveen onderschept Wessel de Wagt de bal en speelt de keeper uit en schuift de bal rustig het doel in. Na de 1-1 denkt TFS weer terug de wedstrijd in te zijn, maar na een goede actie van de spits van Bakkeveen staat het 1-2. Nog geen drie minuten later ligt de bal er alweer in voor Bakkeveen. Na een indraaiende corner kan de speler van Bakkeveen de bal binnenkoppen en is de stand 1-3 en het lijkt erop dat TFS een hele zware middag te verduren krijgt. De ploeg van Robin van Es probeert zich te herpakken en hoopt zich de wedstrijd terug in te vechten. Na wat meer veerkracht houdt TFS de aanvallen van Bakkeveen tegen en hoopt dan zelf ook op wat meer kansen. Na een afgeslagen corner blijft de bal in de kluts en kan Nino Faber heel rustig de bal over de keeper heen loppen en is de stand 2-3. Nu TFS zich de wedstrijd terug in heeft gevochten hebben de groenhemden vleugels gekregen en buigt het binnen vijf minuten de stand helemaal om.

Na een goede steekbal van Daan Vlastuin op Wessel de Wagt die vervolgende de bal keurig af geeft op Eric Leander is de stand 3-3.  Nog geen minuut later maakt Timen de Meer de 4-3 na weer een goede steekbal van Daan. U leest het goed, binnen vijf minuten buigt de ploeg van Robin van Es de stand HELEMAAL om. Na de 4-3 blijft TFS aandringen. Daan, die 1-op-1 op de keeper komt, wordt onderuit gehaald door een verdediger van Bakkeveen die hiervoor tot ieders verbazing een gele kaart krijgt. Met deze stand gaan beide ploegen de rust in voor een bakje thee.

De tweede helft begint en het is wederom gelijk duidelijk dat Bakkeveen niet met lege handen naar huis wil. In de 55ste minuut maakt Bakkeveen de 4-4 na een verkeerde bal van de verdediging van TFS die daarmee worden afgestraft. Vervolgens blijft het een lange tijd 4-4 en hoewel Bakkeveen vele kansen krijgt houdt TFS stand. Na veel heen en weer geschop krijgt TFS een grote kans. Vijf minuten voor het laatste fluitsignaal is het niemand minder dan Daan die de 5-4 op de schoen heeft en schuift hij de bal met heel veel moeite langs de keeper van Bakkeveen waarbij hij direct kramp kreeg. Bakkeveen blijft aandringen voor de gelijkmaker maar de verdediging van TFS heeft het goed voor elkaar in deze tweede helft. Hoewel Bakkeveen nog wel een doelpunt weet te maken wordt deze afgekeurd wegens buitenspel.

Door deze overwinning weet TFS de drie punten thuis te houden en daardoor gaan de mannen van Bakkeveen terug met 0 punten. Met drie gespeelde bekerwedstrijden, negen doelpunten en zes punten eindigt de ploeg van Robin van Es op een nette tweede plaats achter SC Boornbergum.

Zaterdag begint de competitie en is er direct volop actie op ’t Trefpunt. Recent is het besluit gemaakt om de JO-19 op te heffen en de meeste spelers hiervan maken inmiddels deel uit van de selectie. Daarmee doen er dit seizoen drie seniorenelftallen mee in de competitie en betekent het dat het voormalig tweede elftal dit seizoen als derde elftal deelneemt. Aanstaande zaterdag speelt het derde elftal (oftewel het vorige tweede elftal) om 13.00 uur thuis in actie tegen Drachtster Boys 6. Het eerste elftal treedt om 15.00 uur aan tegen Suameer 1.

Man Of The Match tegen Bakkeveen volgens Voetbal.nl: Michael Plaisier