TFS wint thuis overtuigend van Suameer in eerste competitiewedstrijd!

Gepubliceerd op 23 september 2024 om 15:05

De samenvatting zal vanavond of morgen onder dit artikel komen en op ons Youtube kanaal TFS TV staan!

Op de zonnige zaterdagmiddag van 21 september was het de beurt aan TFS en Suameer om tegen elkaar aan te treden. Op een erg druk Trefpunt waren alle ingrediënten aanwezig om er een mooie voetbalmiddag van te maken. Om 15:00 uur floot scheidsrechter Harold Smit het eerste fluitsignaal en gingen de teams los.

TFS begon wat slapjes aan de eerste helft. De spits van Suameer wist hiervan te profiteren en scoorde dan ook na een te korte terugspeelbal het eerste doelpunt van de wedstrijd. De tegenstander hield het hoofd koel en weet rustig de 1 op 1 situatie af te maken. Zodoende staat het al binnen tien minuten 0-1. Deze achterstand lijkt TFS wat wakker te schudden, maar er zit nog steeds niet genoeg pit in. Desondanks kreeg TFS toch wel meer kansen naarmate de eerste helft vorderde. Na een uitstekende dieptepass komt spits Daan Vlastuin een klein kwartier later in een 1 op 1 situatie terecht en rondt deze uitstekend af. Hoewel de tegenstanders ervan overtuigd waren dat Daan wist te profiteren van hands, keurt de scheidsrechter het doelpunt goed en staat het 1-1. Met deze stand gaan beide ploegen de kleedkamers in voor de rust.

Na de rust begint TFS hoog druk te zetten met veel energie. Dat mag ook wel, want de eerste helft was vergeleken met vorige week wel wat flauwtjes, om maar één van de supporters te citeren. Suameer weet niet goed met deze druk om te gaan en het duurt dan ook niet lang voordat TFS op voorsprong komt. Een afvallende bal uit een corner wordt opgevangen door rechtsback Bauke Kuipers. Hij kapte zijn verdediger uit en blijft koel voor de goal van Suameer. Met een schot in de korte hoek wordt het 2-1.

Na de 2-1 ruiken de mannen van Kompenije bloed en willen meer. Dit keer is het Klaas Nijboer die scoort. Het is weer Bauke met een goede actie langs de zijlijn. Hij geeft de bal voor en bereikt Daan Vlastuin. Deze kopt de bal door naar Klaas en die kan in een leeg doel inschieten voor de 3-1. Suameer heeft niks meer te zeggen de tweede helft.

TFS zit er strak op en blijft maar jagen op de volgende treffer, die ook komt. Weer is het Klaas die op de goede plek staat na een goede aanval van TFS. Hij krijgt de bal voor zijn voeten en maakt geen fouten in de afronding en maakt de 4-1. Na de 4-1 gooit TFS het op slot en gaat voor de punten.  Suameer krijgt nog een klein kansje door een schot op doel maar keeper Michael Plaisier kan de bal eenvoudig stoppen.

Zo bleven de drie punten op ‘Trefpunt! En aangezien het derde elftal voorafgaand ook wist te weten zijn er in totaal zes punten op ’t Trefpunt gebleven. Aanstaande zaterdagmiddag is het voor het eerst in weken weer stil op het voetbalveld in Kompenije. Zowel het derde (13:00uur) als het eerste (15:00) spelen in en tegen Houtigehage. Het tweede elftal speelt om 14:30 uur uit tegen Friese Boys 4 in Kollumerzwaag.

Man Of The Match tegen Suameer volgens Voetbal.nl: Bauke Kuipers