TFS overklast Houtigehage in eenzijdige derby!

Gepubliceerd op 30 september 2024 om 14:55

Na de overwinning vorige week op Suameer, is de ploeg er zaterdag 28 september weer klaar voor in en tegen Houtigehage. De laatste keer dat beide ploegen elkaar tegen kwamen was nog maar drie weken geleden, toen werd het 4-1 voor de groenhemden.

Deze keer is de aftrap in Houtigehage onder leiding van H. Koerntjes om 15.00 uur. Vlak na de aftrap is Nino Faber al zeer dichtbij een openingsgoal. Helaas wordt dit niet omgezet in een doelpunt. Even later is het Arjen van der Wijk die na een corner de bal in het goal schiet en TFS op een 0-1 voorsprong zet. Het spel is nog maar net hervat of de scheidsrechter geeft een penalty in het voordeel van TFS na een goede kapbeweging van Daan Vlastuin. Ondanks het tijdrekken van de keeper weet Wessel de Wagt de bal perfect binnen te schieten en staat het binnen 5 minuten 0-2. TFS is op dreef en nog voor het rustsignaal weet Wessel er nog twee te maken om zijn hattrick compleet te maken. Eenmaal met een chip over de doelman en een individuele actie waarbij de assist er ook mag zijn van Ibrahim. De ruststand is dan ook 0-4 en Houtigehage lijkt kansloos voor vandaag.

Na de rust dendert te trein van TFS onverminderd door. Binnen no time ligt nummer vijf, gemaakt door Daan in het net. Na een overtreding mag onze meest technische speler, Eric Leander, aantreden voor een vrije trap. Vanaf een afstand van ca. 30 meter schiet hij de bal via onderkant lat binnen en staat nummer zes op het bord. Van dit doelpunt zal zeker Houtigehage nog lang hebben wakker gelegen. De wedstrijd was toen al lang en breed gespeeld, maar ook Daan en Eric weten nogmaals te scoren.

In de slotfase van de wedstrijd wordt Houtigehage nog gevaarlijk en wordt er even gevreesd dat TFS niet de nul houdt. Ondanks een paar goede kansen lukt het de tegenstanders niet te scoren. TFS behaalt een indrukwekkende 0-8 overwinning. Dit toont aan dat de ploeg onder leiding van Robin van Es zowel aanvallend als verdedigend ijzer sterk waren tijdens deze wedstrijd. Deze overwinning zorgt ervoor dat TFS voor de tweede week op rij op de eerste plaats in de ranglijst staat! Dit alles geeft vertrouwen aan het team, maar ook supporters, dat de ploeg bij kan dragen aan een succesvolle reeks in de competitie.

Volgende week speelt het vlaggenschip thuis om 15:00uur tegen Suawoude. Een wedstrijd welke in theorie onder de huidige omstandigheden geen probleem zou moeten zijn, maar Suawoude is met vier punten uit twee wedstrijden ook sterk aan de competitie begonnen. Voorafgaand speelt 't Tredde thuis tegen FC Surhústerfean 7 (13.00uur) en 't Twadde speelt om 14.00uur uit in en tegen Kootstertille.

Man Of The Match tegen Houtigehage volgens voetbal.nl: Wessel de Wagt